Минимализмът в домашния интериор

Интересни идеи…

Днес искам да засегна една малко по-различна тема, която вълнува много от хората, които четат блога ми- фрилансери или хора, които работят от удобството на собствения си. Много от тях живеят в къщи, в малки градчета или села, защото нямат нужда да бъдат в града. Една читателка на този блог ме попита дали мога да и дам идеи за архитектурата и дизайна на дома ѝ. Реших да ѝ посветя цяла една статия.

Благодаря ти, че ме попита за мнението ми, Маринела! Ето моето мнение, което в никакъв случай не претендирам да е експертно. Приятно четене ти желая!

Архитектурата и дизайнът са много зависими и зависещи от личното отношение на човека. Когато обзавеждаме дома си е хубаво да се съобразим с цялостната структура и архитектурно разположение на сградата, независимо дали е апартамент или самостоятелна къща. Винаги съм се чудил на хора, които видимо на външен вид живеят в традиционни къщо, но вътре прибягват до странни интериорни решения. Или пък нашумелите наскоро старинни къщи по разни курорти като Лещен и Ковачевица, например. Там къщите са запазили външния си вид от едно време, но вътре, заради капризите на днешните посетители, предимно софиянци, собствениците са принудени да обзавеждат със съвременни удобства. За мен това не е правилно. Не може да спиш в къща на повече от 100 години и да искаш да си на матрак от миналата колекция на популярна марка.

И друго – този минимализъм, към който се стремят всички днес. Питам се дали не ощетява пространството. Имам предвид, че в големи и просторни пространства, малкото мебели и обзавеждане не са особено препоръчителни. А има напоследък една такава мода и стремеж към повече място и пространство. Добре, може положителната дзен енергия да е повече, но пък не виждам идеята за уют в такова помещение. Модерните и съвременни секции и мека мебел, за всекидневна например, са толкова лишени от форма и обем, че не виждам къде биха побрали всичките вещи на една жена. Знаем, и всички сме съгласни, че жените имат доста принадлежности и вещи със сантиментална стойност за тях, които не биха изхвърлили по никакъв повод.

Бих искал да изкажете мнение и ще се радвам на оборващи моето мислене изказвания, защото минималистичното обзавеждане все повече завладява българските домове. И ако за мен то всява студенина в един дом и го превръща в лишено от уют място, то за вас, ако то е стилно и красиво или нещо друго, ще съм доволен да разбера гледната ви точка.

Вашият коментар